Warto zatem przyjrzeć się dokładnie temu, z jakich narzędzi marketingowych mogą korzystać placówki, aby zbudować i utrzymać zaufanie rodziców, co w efekcie przekłada się na sukces obłożenia jednostki edukacyjnej.
Znaczenie zaufania w relacjach z rodzicami
Po pierwsze, dość nieoczywistym elementem marketingu edukacyjnego jest znaczenie zaufania w relacjach z rodzicami. Jak je budować? Czy możemy je zbudować? I gdzie w tym marketing?
Zaufanie jest fundamentem każdej relacji, a szczególnie istotne jest w kontekście szeroko pojętej edukacji. Rodzice powierzają przedszkolu to, co mają najcenniejszego – swoje dzieci. Dlatego muszą mieć pewność, że ich pociechy są w dobrych rękach. Zaufanie wpływa na decyzje rodziców dotyczące wyboru placówki oraz ich zaangażowanie w życie przedszkola. Dzięki temu zaufaniu z czasem zyskamy u rodziców pozytywną opinię, która – jak wiemy – ma nieocenioną moc. Mam tu na myśli marketing szeptany czy chociażby pozytywne opinie na wizytówkach platformy Google. Gdy rodzice ufają placówce, są bardziej skłonni do współpracy, a to z kolei pozytywnie wpływa na rozwój dziecka i kontakt z kadrą.
Na to w duż...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.