Analiza treści zawartych w charakterystyce wymagania
- Zarządzanie przedszkolem koncentruje się na zapewnieniu warunków odpowiednich do rozwoju dzieci.
Spośród wielu czynników warunkujących prawidłowy rozwój dzieci należy wyróżnić trzy dominujące: społeczne, materialne, organizacyjne. Czynnik społeczny to przede wszystkim środowisko rodzinne i przedszkolne, w którym funkcjonuje dziecko. Zarządzanie tym obszarem jest szczególnie trudne dla dyrektora, ponieważ na niektóre procesy – zachodzące przede wszystkim w środowisku rodzinnym – ma on ograniczony wpływ, w przeciwieństwie do środowiska przedszkolnego, na które może wpływać w sposób znaczący, podobnie jak na organizację pracy przedszkola.
Przyjazne dla rozwoju dziecka środowisko przedszkola tworzą przede wszystkim nauczyciele. Nie da się zaprzeczyć, że nauczyciele decydują o rozwoju swoich wychowanków, podejmując określone działania wychowawcze, dydaktyczne i opiekuńcze. Skoro kompetencje nauczycieli mają tak duże znaczenie, to działania dyrektora powinny głównie koncentrować się na nauczycielach – tak się dzieje w wyniku sprawowania nadzoru pedagogicznego. Zarządzanie procesem sprawowania nadzoru...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.