Wdrożenie pedagoga specjalnego
By pedagog specjalny mógł właściwie i rzetelnie wykonywać swoje obowiązki, winien zostać właściwie wdrożony w specyfikę miejsca, gdzie rozpoczyna swoją działalność. W tym celu dyrektor szkoły czy przedszkola powinien umożliwić mu jak najdokładniejsze zapoznanie się z dokumentacją placówki. Ponadto bardzo ważne jest wskazanie osób odpowiedzialnych za stworzenie właściwych warunków do współpracy pomiędzy nauczycielami, wychowawcami oraz innymi specjalistami zatrudnionymi placówce a pedagogiem specjalnym, którego głównym zadaniem jest wspieranie ich w pracy dydaktyczno-
-wychowawczej. Bardzo ważne jest, żeby pedagog specjalny miał stały dostęp do wszelkich materiałów związanych z funkcjonowaniem dzieci w placówce. Pozwoli mu to sprawnie i szybko wdrożyć się w nowe obowiązki oraz właściwie zaplanować swoje działania. Dyrektor szkoły czy przedszkola jako organizator pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz kształcenia specjalnego na terenie placówki odpowiedzialny jest za wszelką współpracę z wszystkimi zatrudnionymi specjalistami. Pedagog specjalny, który ma za zadanie wspierać wszechstronny rozwój dzieci poprzez dostosowywanie różnych form aktywności do ich indywidualnych możliwości, staje się łącznikiem pomiędzy dyrektorem, nauczycielami, specjalistami, rodzicami oraz uczniami i wychowankami. Dlatego niezmiernie ważne jest, by wymiana informacji pomiędzy dyrektorem a pedagogiem specjalnym odbywała się na bieżąco i rzetelnie.
Idealnym rozw...