Dział: Specjalne potrzeby edukacyjne

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Po dobrej stronie mocy. Procedura wsparcia dziecka zdolnego w przedszkolu

Nauczyciele przedszkola nie muszą być osobami wszechstronnie uzdolnionymi, aby móc wspierać talenty dzieci. Najważniejsze, aby potrafili rozpoznawać mocne strony przedszkolaków oraz właściwie ukierunkować rozwój ich zdolności. Potencjał drzemiący w dzieciach czasami potrzebuje odpowiedniego impulsu, aby móc się uaktywnić.

Czytaj więcej

Zasady udzielania pomocy psychologiczno- -pedagogicznej oraz opracowywania indywidualnego programu terapeutyczno- -edukacyjnego – praktyczne wskazówki

Osoby, które pracują z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, powinny doskonale znać i stosować zasady udzielania pomocy psychologiczno--pedagogicznej. Zbyt późno dostrzeżone problemy dziecka mogą negatywnie wpływać na jego wyniki w nauce, zachowanie czy też funkcjonowanie zarówno w placówce edukacyjnej, jak i w środowisku domowym.

Czytaj więcej

Garść wskazówek dla dyrektorów oraz nauczycieli rozpoczynających pracę z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Choć przepisy dotyczące kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi obowiązują już od kilku lat, to wciąż budzą wiele wątpliwości. Postaram się w tym artykule rozwiać je, przeprowadzając Państwa przez najważniejsze zapisy dotyczące pracy z tą właśnie grupą uczniów.

Czytaj więcej