Konieczność posiadania atestów i certyfikatów
Konieczność zakupu wyposażenia ze stosownymi atestami i certyfikatami wynika wprost z przepisów prawa oświatowego. Zgodnie bowiem z § 9 ust. 3 rozporządzenia MENiS z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1604) jednostki oświaty, w tym przedszkola, muszą nabywać wyposażenie posiadające odpowiednie atesty i certyfikaty. Wyposażenie mające odpowiednie atesty i certyfikaty ma zapewniać dzieciom odpowiednie bezpieczeństwo w trakcie użytkowania (jako spełniające obowiązujące normy bezpieczeństwa), przy czym zgodnie z § 2 ww. rozporządzenia to na dyrektorze przedszkola ciąży obowiązek zapewnienia dzieciom bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu w przedszkolu. Fakt posiadania wymaganych (aktualnych) certyfikatów i atestów powinien podlegać okresowej kontroli bezpieczeństwa przeprowadzanej przez dyrektora co najmniej raz w roku, na podstawie § 3 rozporządzenia.
Kontrola Państwowej Inspekcji Sanitarnej w zak
...Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.