Czy zapis w statucie branżowej szkoły I stopnia, dotyczący możliwości utworzenia oddziału integracyjnego oraz spełnienie warunków § 6 rozporządzenia MEN z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli: „1. Liczba dzieci w oddziale przedszkola integracyjnego i oddziale integracyjnym w przedszkolu ogólnodostępnym oraz liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej i oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej wynosi nie więcej niż 20, w tym nie więcej niż 5 dzieci lub uczniów niepełnosprawnych”, jest podstawą do utworzenia oddziału integracyjnego?
Wspomniane w zapytaniu rozporządzenie dotyczy warunków organizacji oddziałów integracyjnych i nie stanowi podstawy utworzenia oddziału integracyjnego. Podstawą taką jest formalnie zatwierdzony przez organ prowadzący arkusz organizacji na następny rok szkolny. Co do zasady organem odpowiedzialnym za system szkolnictwa na terenie danej gminy i powiatu jest organ prowadzący, który jest zobowiązany zabezpieczyć potrzeby mieszkańców, również w zakresie kształcenia specjalnego.
Czy nauczyciel bezpośrednio z urlopu dla poratowania zdrowia może przejść na świadczenie kompensacyjne? Oczywiście nauczyciel nabył już uprawnienia do świadczenia kompensacyjnego.
Stosownie do przepisów ogólnych nauczycielskie świadczenie kompensacyjne przysługuje, jeśli spełnione są następujące warunki:
- ukończenie określonego wieku,
- posiadanie co najmniej 30 lat stażu, czyli okresów składkowych i nieskładkowych, w tym co najmniej 20 lat pracy nauczycielskiej w wymiarze przynajmniej 1/2 obowiązkowego wymiaru zajęć,
- rozwiązanie na wniosek nauczyciela stosunku pracy.
Jeżeli te trzy warunki są spełnione, nie ma przeszkód prawnych co do tego, aby nauczyciel pr...